close

復原耶穌基督教會 台灣佈道所

February 4th, 2018 悔改 Repent

史堤夫牧師 Pastor Stephen Henson

The Church of Jesus Christ

Taiwan Restoration Mission

33803.jpg

史堤夫牧師:很高興又跟大家在這裡見面,我們今天除了主日學,還有領聖餐;我想大家都知道,領聖餐是為了紀念主耶穌基督,為救贖世人,而奉獻自己的生命,所以,我們吃麵包代表祂的身體,喝果汁代表祂的寶血,用以紀念祂的犧牲.

33780.jpg

此次計畫成行,雖然只有短暫幾天,但是這幾天以來,帶給我們的是滿滿的美好回憶,我替大家感謝主的賜福,也謝謝大家熱情的招待.

詩篇 Psalm 100:1-5

100:1 全地當向耶和華歡呼。

Make a joyful noise to Jehovah, all the earth.

100:2 你們當歡喜的事奉耶和華;當歡唱著到祂面前來。

Serve Jehovah with rejoicing; Come before His presence with joyful singing.

100:3 你們當曉得耶和華是神;我們是祂造的,也是屬祂的;我們是祂的民,也是祂草場的羊。

Know that it is Jehovah who is God; It is He who has made us and not we ourselves. We are His people and the sheep of His pasture.

100:4 當稱謝著進入祂的門,讚美著進入祂的院;當感謝祂,頌讚祂的名。

Enter His gates with thanksgiving, His courts with praise; Give thanks to Him; bless His name.

100:5 因為耶和華本為善;祂的慈愛存到永遠,祂的信實直到萬代。

For Jehovah is good; His loving kindness is forever, And His faithfulness is to all generations.

33781.jpg

經文中的意義,正如剛剛頌唱的,就是讚美主的恩賜,再次的感謝主的賜福,同時我們也要為前往 神的王國做準備.

喬丹弟兄:很高興再度與大家會面,我想談神的愛”(喬丹因感動而哽咽落淚,稍事停頓後繼續),此次,完全感受到是受到召喚,才臨時起意來台灣拜訪.

剛剛史堤夫牧師有說,主耶穌基督是為世人而犧牲的,在今天領聖餐的同時,我要分享我的見證- 在我最需要的一刻,是主的關愛,使我重新回到祂的懷抱.

在我青少年時,有一次參加靜修營,我們住的小木屋,跟台灣靜修營的類似,當時覺得身邊都沒有關心我的人,所以活動結束時,我刻意走一條僻靜昏暗的小徑,好避開眾人.

就在此時,我感受到聖靈的悸動在我身上,我問說:沒有人關心我,當下並未有回應,等回到小木屋,猛然想起,在黯黑的林中似有月光引路,頓時醒悟,原來主在無聲中,回應了我的問題,“祂一直都在我的身邊”,是我永遠的朋友,也會永遠的愛護我.

Video call snapshot 610.jpg

這也就是說,我今天跟大家的聚會,代表我並不孤獨,除了主以外,我還有你們,都是我永遠的朋友.這個見證,對我來說很重要,它讓我明白,主的身邊,就是我的朋友所在之處.

同時,我還要分享領聖餐的另一個意義, 神創造世間萬物,也依祂的形象造人,可是人類始祖的亞當,並沒有遵守誡命,受到誘惑而偷食智慧果,終於被趕出伊甸園,落入凡間,成為凡夫俗子,努力耕耘以賺三餐溫飽.

人與人之間,謊言相欺,又或妒嫉怨恨彼此,這都不是 神所期望的世人表現,遠離了 神的教導,也離 神越來越遠.

週三的禁食活動中,Jason帶我們去台北101,那裡的景觀,確實是美呆了,下到地面,又找個空曠地點,剛好霧消樓現,我坐在椅子上,仰望台北101的雄姿,被它的雄偉震撼.

當下,我就禱告期望有更多的人,經由我們的帶領,樂於親近主,忽然想起巴別塔(通天塔) Tower of Babel,那個塔是人類驕傲的的表徵,想回 神身邊的渴望,卻不願守誡遵命,反想以塔展示通天之能,真是愚蠢人的心態.

6691.jpg

也想起李海的願景Lehi’s Vision,這是 神的愛的表徵,告訴世人,循序摸鍊,前往生命之樹,可惜世人,台美皆同,多半無法忍受他人的嘲諷和恥笑,半途而去,同時也失去一嚐甜美的永生的果實的契機.

我坐在台北101的腳下,曾是世界第一高樓的美譽,那是台灣的驕傲,卻聞到陣陣的菸味,眼見一地的菸頭,顯示出世人不潔淨的心;人心的驕傲,使人迷失在世俗洪流之中,也更加的遠離 神的身邊.

主耶穌基督的犧牲奉獻,是為了帶領世人,重回 神的身邊,而李海的願景,有那甜美的生命之樹的果實,是讓世人得到永生的良好契機,是我們終其一生,所努力祈求達成的目標.

在這裡,我要公開的悔改Repent,昨天去公園打籃球,運動後吃飯,發現台幣短少,前往台銀ATM提款,不意Kelvin走失,先行回教會,而唯一的鑰匙仍在我身上….

他走回教會,坐在門口樓梯,好在教會網路沒關,Skype打電話給安娜,安娜再馬上聯絡EileenEric,他們趕緊過來為他開門.這是我的疏忽,我在此道歉,並為此事悔改.

也許這是不經意的疏失,也不是完美的悔改案例,但是悔改仍舊是需要的,因為 神的大愛,使Kelvin可以得到Eileen的即時援助,為生活增添一筆喜悅的見證.

6763.jpg

那麼在經文中,又是如何描述和做到悔改呢?

阿爾瑪書 Alma 13:48-51

48 亞倫對他解釋了這些事情後,國王說:我要怎樣做纔可以得到你所說的這種永生呢?

48 And it came to pass that after Aaron had expounded these things unto him, the king said, What shall I do, that I may have this eternal life of which thou hast spoken?

49 是的,我要怎樣做纔可以從 神而生,使這惡靈在我的心胸根絕而接受他的靈,使我得以充滿快樂,使我不至在末日被丟棄呢?

49 Yea, what shall I do that I may be born of God, having this wicked spirit rooted out of my breast, and receive his Spirit, that I may be filled with joy, that I may not be cast off at the last day?

50 他說,我願放棄我的全部所有,看啊,如果我能獲得這極大的快樂,我願放棄我的王國。

50 Behold, said he, I will give up all that I possess; yea, I will forsake my kingdom, that I may receive this great joy.

51 但亞倫對他說:如果你希望這樣,如果你肯跪在 神的面前,如果你肯悔改你所有的罪,肯跪在 神的面前,用信心呼求他的名,相信著你必能得到,那麼你必能得到你所想得到的希望。

51 But Aaron said unto him, If thou desirest this thing, if thou wilt bow down before God, yea, if thou wilt repent of all thy sins, and will bow down before God, and call on his name in faith, believing that ye shall receive, then shalt thou receive the hope which thou desirest.

此章節說到,時時省察自己,過則勿憚改,可以得到喜悅,還有主耶穌基督的犧牲,使我們知道從水的洗禮,可以得到聖靈的啟示,朝向永恆的生命方向前進.而這一切的伊始,就是從受洗禮開始的.

6762.jpg

哥林多前書 I Corinthians 15:55

15:55 死啊,你的得勝在那裡?死啊,你的毒刺在那裡?

Where, O death, is your victory? Where, O death, is your sting? 

只要我們已經受洗,也就是說我們的喜悅,不用在記憶中找尋,且是即時、活生生的.

尼腓三書 3 Nephi 4:41-52

41 所有你們這些因比較他們正義而得免一死的人啊,你們現在還不轉向我,悔改你們的罪,棄邪歸正,使我得以治愈你們嗎?

41 O all ye that are spared, because ye were more righteous than they, will ye not now return unto me, and repent of your sins, and be converted, that I may heal you?

42 我實在告訴你們,如果你們來就我,你們必得到永生。

42 Yea, verily I say unto you, If ye will come unto me, ye shall have eternal life.

43 看啊,我己向你們伸出了我慈悲的手臂;凡來就我的,我必接待他;所以那些來就我的人們有福了。

43 Behold, mine arm of mercy is extended towards you, and whosoever will come, him will I receive; and blessed are those who come unto me.

44 看啊,我是 神的兒子耶穌基督。我創造了天和地,以及其中的萬物。

44 Behold I am Jesus Christ, the son of God. I created the heavens and the earth, and all things that in them are.

45 我從太初起就與父同在。我在父裏面,父在我裏面,父已因我而榮耀了他的名。

45 I was with the Father from the beginning. I am in the Father, and the Father in me; and in me hath the Father glorified his name.

46 我來到了我自己的人那裏,我自己的人卻不接待我。關於我來臨的經文都已應驗了。

46 I came unto my own, and my own received me not. And the scriptures, concerning my coming, are fulfilled.

47 凡接待我的,我已准許他們成為 神的兒子們;凡信我名的,也必如此,因為看啊,救讀由我而來,摩西律法因我而成全了。

47 And as many as have received me, to them have I given to become the sons of God; and even so will I to as many as shall believe on my name, for behold, by me redemption cometh, and in me is the Law of Moses fulfilled.

6756.jpg

48 我是世上的光和生命。我是「阿爾發」和「奧米加」,那最初和最終。

48 I am the light and the life of the world. I am Alpha and Omega, the beginning and the end.

49 你們不要再向我獻祭品;你們的供祭和燔祭都要癈除,因為我不再接受你們的供祭和燔祭。你們要用破碎之心和痛悔之靈作為一種獻給我的祭品。

49 And ye shall offer up unto me no more the shedding of blood; yea, your sacrifices and your burnt offerings shall be done away, for I will accept none of your sacrifices and your burnt offerings; and ye shall offer for a sacrifice unto me a broken heart and a contrite spirit.

50 凡帶著一顆破碎的心和一個痛悔的靈來就我的,我必用火與聖靈為他施洗;就像拉曼人一樣,由於他們在歸信我時對我的信心,我使他們受了火與聖靈的洗禮,他們卻不知道。

50 And whoso cometh unto me with a broken heart and a contrite spirit, him will I baptize with fire and with the Holy Ghost, even as the Lamanites, because of their faith in me, at the time of their conversion, were baptized with fire and with the Holy Ghost, and they knew it not.

51 看啊,我來到世上,為了要把救贖帶到世上,把這世界從罪惡中救出來;因此,凡悔改而像一個小孩般設來到我這裏的,我必接待他,因為天國中正是這樣的人。

51 Behold, I have come unto the world to bring redemption unto the world, to save the world from sin: therefore whoso repenteth and cometh unto me as a little child, him will I receive; for of such is the kingdom of God.

52 看啊,我已為了這樣的人放下我的生命,又把我的生命再拿起來;因此你們大地各端的人啊,你們要悔改,到我這裏來,使你們得救。

52 Behold, for such I have laid down my life, and have taken it up again; therefore repent, and come unto me ye ends of the earth, and be saved.

6758.jpg

史堤夫牧師:謝謝喬丹弟兄的分享,我們結束之前,再來看一兩段經文,

馬太福音 Matthew 26:22-28

26:22 他們就甚憂愁,一個一個的問祂說,主,是我麼?

And being greatly grieved, each one of them began to say to Him, I am not the one, am I, Lord?

26:23 耶穌回答說,同我蘸手在盤子裡的,就是他要出賣我。

And He answered and said, The one who dips his hand with Me in the dish, this one will betray Me. 

26:24 人子必要去世,正如經上指著祂所寫的,但出賣人子的有禍了,那人不生下來倒好。

The Son of Man is going away, even as it is written concerning Him, but woe to that man through whom the Son of Man is betrayed! It would have been good for that man if he had not been born. 

26:25 出賣耶穌的猶大應聲說,拉比,是我麼?祂對他說,你說的是。

And Judas, who was betraying Him, answered and said, I am not the one, am I, Rabbi? He said to him, You have said it yourself. 

26:26 他們吃的時候,耶穌拿起餅來,祝福了,就擘開,遞給門徒,說,你們拿著吃,這是我的身體。

And as they were eating, Jesus took bread and blessed it, and He broke it and gave it to the disciples and said, Take, eat; this is My body. 

26:27 又拿起杯來,祝謝了,遞給他們,說,你們都喝這個,

And He took a cup and gave thanks, and He gave it to them, saying, Drink of it, all of you, 

26:28 因為這是我立約的血,為多人流出來,使罪得赦。

For this is My blood of the covenant, which is being poured out for many for forgiveness of sins. 

主耶穌基督留給世人最後的晚餐”,也是教導門徒,用以紀念祂的儀式典範,務使世人得以依循和遵守.

6757.jpg

尼腓三書 3 Nephi 8:60-62

60 這就是我給你們的誡命,當你們主理聖餐時,你們不可容許任何一個已知不配稱的人分領我的肉和血,因為凡不配稱地吃喝我的血和肉的,就是把罪刑吃喝進他的靈魂裏了。

60 And now behold, this is the commandment which I give unto you, that ye shall not suffer any one knowingly, to partake of my flesh and blood unworthily, when ye shall minister it, for whoso eateth and drinketh my flesh and blood unworthily, eateth and drinketh damnation to his soul;

61 所以如果你們知道一個人不配稱吃喝我的肉和血的,就應當禁止他。雖然這樣, 但你們不可將他從你們之中趕出去,你們應施助他,並奉我的名為他向父禱告。

61 Therefore if ye know that a man is unworthy to eat and drink of my flesh and blood, ye shall forbid him; nevertheless ye shall not cast him out from among you, but ye shall minister unto him, and shall pray for him unto the Father, in my name,

62 如果他悔改而奉我的名受了洗,你們就應當接待他,並將我的肉和血給他領受。

62 And if it so be that he repenteth, and is baptized in my name, then shall ye receive him, and shall minister unto him of my flesh and blood;

並且在這裡又明訂,未受洗禮的人,不可以領聖餐,但是也不可使他們,感到不受歡迎而離去,應該邀約常常聚會,期使他們,有朝一日也能受洗禮,而有領聖餐的機會.

接下來,我們朗讀領聖餐的相關經文,

33782.jpg

摩羅乃書 Moroni 4:4

4 永恒的父, 神, 我們奉你子耶穌基督的名,祈求你為所有領受此餅之人的靈魂祝福此餅,並分別為聖;使他們可食以記念你子的身體,並向你,永恆的父, 神,證明他們願意承受你子之名,常常記念他,並遵守他賜給他們的誡命,使他們得以常有他的靈與他們同在。阿們。

4 O God, the eternal Father, we ask thee in the name of thy Son Jesus Christ, to bless and sanctify this bread to the souls of all those who partake of it, that they may eat in remembrance of the body of thy Son, and witness unto thee, O God the eternal Father, that they are willing to take upon them the name of thy Son, and always remember him, and keep his commandments which he has given them, that they may always have his Spirit to be with them. Amen.

33783.jpg

摩羅乃書 Moroni 5:2

2 他們拿起杯子,說:永恆的父, 神,我們奉你子耶穌基督的名,祈求你為所有飲用此酒之人的靈魂祝福此酒,並分別為聖,使他們可飲以記念你子為他們所流的血;並向你,永恒的父, 神,證明他們確常記念他,使他們得以有他的靈與他們同在。阿們。

2 Behold, they took the cup, and said, O God, the eternal Father, we ask thee, in the name of thy Son Jesus Christ, to bless and sanctify this wine to the souls of all those who drink of it, that they may do it in remembrance of the blood of thy Son which was shed for them, that they may witness unto thee, O God, the eternal Father, that they do always remember him, that they may have his Spirit to be with them. Amen.

33784.jpg

在這裡,我們特別為基隆教會祈福禱告,希望想受洗禮的,隨時可以通知我們,我們都可以提供洗禮的服務;另外也祈願基隆教會,日後能更加的成長、茁壯.

我們明天一早就離台返美,今天謝謝大家的出席,也期待下次電視主日學,能再次跟大家見面!

33802.jpg

出席: <Henson> Stephen, Kelvin; <Brotherton> Jared, Jordan; Vitaliy Surova; <Lin> Paul, Jason, David; Eric Ho, Eileen Chen; Judy Chen, <Kuo> Tina, Jaron, Celia; Amei Yang, Jay Wong; Sharon Wu; Danny Yi; <Hsiao> Robert, Philip, Kevin; Cuttle Yu; Tom Lin.

翻譯: Paul Lin

Skype 連線: <Lade> Rick, Nancy, Sarah, Amanda, Anna, Joseph; <Moellmann> Matthew, Jai-yu; Frank Van Fleet; Ben Nelson; Regan Brotherton; Andrew Naylor; <Lewis> Joe, Nina; James Tandy; Ashley Howard; Emma Brown; Taylor Morrison; Todd Henson; Jacob Smith.

6759.jpg

Left to right

Front row...Sarah, Regan Brotherton, Andrew Naylor.

2nd row...Ben Nelson, David,  Joseph.

3rd row...Joe and Nina Lewis, James Tandy.

4th row...Taylor Morrison, Ashley Howard, Emma Brown.

5th row...Todd Henson, Jacob Smith.

Back section...JaiYu, Nancy, Frank VanFleet, Anna, Rick, Matthew.

P.S 1 課後,湯姆來電,邀約前往探視Jimmy,史堤夫牧師說,剛好為他補領聖餐,助他早日康復.

P.S 2 Jimmy 手術順利,預計週六出院,但是仍需回診追蹤.

530588.jpg

33804.jpg 

 6761.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow

    Eric@TRM 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()